ဘယ္အျပစ္ပိုၾကီးသလဲ။

အျပစ္ရွိမွန္းသိ သိလ်က္ က်ဴးလြန္ေသာ အျပစ္ ႏွင့္ အျပစ္ရွိမွန္း မသိလ်က္ က်ဴးလြန္ေသာ အျပစ္ မွ မည္သည္အျပစ္ကပိုမိုၾကီးမားစြာ ခံရတတ္သနည္း။

သာမန္အားျဖင့္ အျပစ္တစ္ခုကို က်ဴးလြန္တဲ့အခါမွာ သိလ်က္နဲ႔က်ဴးလြန္တဲ့အျပစ္က ပိုမိုၾကီးေလးတယ္လို႔ ထင္ျမင္စရာရွိပါတယ္။


ေလာကုတၱရာအျမင္နဲ႔ သံုးသပ္ရင္ အျပစ္ရွိမွန္း မသိပဲ က်ဴးလြန္သည့္အျပစ္က ပိုမိုအျပစ္ၾကီးပါ သည္။


အျပစ္ဟုဆိုရာ၌ ယင္းအျပစ္(ကံ)သည္ ဒုစရုိက္ ၁၀ ပါးကို ဆုိလိုပါသည္။


အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။


ဥပမာ- လူတစ္ဦးအား မီးျခစ္ျခစ္ေတာက္ပူေနေသာ သံေခ်ာင္းကို ဆုပ္ကုိင္ခိုင္းလွ်င္ အဘယ္ကုိင္ဝံ့နည္း။ သို႔ေသာ္ မကိုင္လွ်င္ အေသသတ္မည္ဟု ျခိမ္းေျခာက္မွသာ "ခပ္ဖြဖြ ကိုင္လိမ့္မည္"


ယင္းေနရာတြင္ မသိနားမလည္ေသာ ကေလးတစ္ဦးအား ေခၚ၍ ထုိမီးျခစ္ျခစ္ေတာက္ပူေနေသာ သံေခ်ာင္းကို ကိုင္ပါဆိုလွ်င္ နီရဲေနေသာေၾကာင့္ "အားရပါးရ"ပင္ ဆုပ္ကိုင္လိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အပူဒဏ္ကို ပိုမိုခံစားရမည္ ျဖစ္သည္။ နာက်င္မွုဒဏ္ကို ပိုခံစားရမည္ ျဖစ္သည္။


ထုိနည္းတူစြာပင္ အကုသိုလ္ေရးရာလုပ္ငန္း ဒုစရိုက္မ်ားကို မွားမွန္းသိလ်က္ႏွင့္ က်ဴးလြန္သူသည္ "ငါဟာ မေကာင္းမွုလုပ္ေနတာပါလား" ဟူေသာ စိတ္ႏွင့္ သတိကေလးေတာ့ရွိေနအံုးမည္။ ေလ်ာ့ေပါ့၍လည္း က်ဴးလြန္ေကာင္းက်ဴးလြန္လိမ့္မည္။


သို႔ေသာ္ အကုသိုလ္ ဒုစရိုက္မွန္း မသိသူသည္ ယင္းအကုသိုလ္ဒုစရိုက္ကို အားရပါးရပင္ က်ဴးလြန္လိမ့္မည္။ မေလ်ာ့ေပ့ါပဲ တိုးလို႔သာ က်ဴးလြန္မည္။ (ဥပမာ- အၾကင္နာမဲ့ လူသတ္မည္၊ ခိုးမည္၊ ယင္းအေပၚမွားသည္ဟု မထင္ပဲ ဆက္လက္က်ဴး လြန္ေနမည္)


ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းအကုသုိလ္၏ အက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္ သိလ်က္နဲ႔က်ဴးလြန္သူသည္ ေလ်ာ့ေပါ့က်ဴးလြန္ေသာေၾကာင့္ မသိပဲအားရပါးရက်ဴးလြန္သူႏွင့္ ႏွိုင္းစာလွ်င္ ခံရမည့္ ဝိပါက္မွာ ပိုနည္းသည္။


ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားသည့္ မသိမွု ဟူေသာ (ေမာဟ) သည္ အင္မတန္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ ကိေလသာစိတ္တစ္ခုျဖစ္ျပီး အဝိဇၨာ အေမွာင္ဓာတ္ျဖင့္ ဖံုလြမ္းေစသည္။


ပညာဥာဏ္မ်က္စိျဖင့္ သိျမင္ေတာ္မွုျပီး ေမာဟစိတ္နည္းပါးေစကာ အေမာဟဟိတ္တရားျဖင့္ ဘာဝနာတရားပြားမ်ား အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစ။


အဘိဓမၼာက်မ္းမွ မွတ္သားေလ့လာခ်က္ 

No comments: